niedziela, 3 kwietnia 2011

Maltańczyk

Maltańczyk .




Pochodzi z rodziny biszonów , jest on najpopularniejszy spośród tej grupy .Maltańczyk jest to żywy , pojętny , inteligentny domownik , który lubi być w centrum uwagi , To taka mała " psia gwiazda " . Jest bardzo czujny lecz nie szczeka bez potrzeby . Wbrew pozorom Maltańczyk to wytrzymały  , silny pies , który lubi biegać i szaleć ale z umiarem . Jest przywiązany do swojego właściciela i nie odstępuje go na krok . Psy te mają włos .

 Dla kogo polecany ?

Pies jest polecany dla osób , które są mniej aktywne i szukają przyjaciela np . osoby starsze . Nie znaczy to jednak , że dla aktywnej osoby ten pies będzie zawadą bo on potrafi pokazać swój " charakterek " : ) . Te psy dobrze będą czuły się w bloku jak i w dużym domu z ogrodem .

Pielęgnacja :

Pielęgnacja Maltańczyka nie jest wcale taka trudna , ale jest bardzo pracochłonna . Po pierwsze Maltańczyk  ma włos więc trzeba go codziennie bardzo dokładnie czesać ( polecane szczotki to pudlówka , grzebień z zaokrąglonymi końcówkami i szczotka z grubszymi szpilkami ) a co jakieś 4-5 miesięcy strzyc . Pierwszą wizytę u fryzjera najlepiej odbyć jeszcze ze szczeniakiem , aby pies nie panikował jak będziemy z nim chodzić do fryzjera gdy dorośnie .  Maltańczyka należy kapać co miesiąc szamponem przeznaczonym do białej sierści , lecz gdy nam się zabrudzi a niedawno go kąpaliśmy wystarczy przetrzeć go wilgotną szmatką , lub zrobić kąpiel na sucho . Maltusią często zdarzają się wycieki z oczu , więc oczy codziennie należy przemywać rumiankiem , kwasem bornym lub wacikiem nasączonym wodą . Gdyby to nie pomagało polecam udać się do weterynarza po specjalne krople . Aby włosy nie wchodziły do oczu naszym pupilom należy je spiąć lub obciąć . Dodatkowo trzeba czyścić odbyt po każdym wypróżnieniu a bródkę po każdym posiłku .

Żywienie :

U Maltańczyków raczej nie występują alergie pokarmowe ( takie jak np u Westów na kurczaka ) , lecz są wyjątki gdzie psy są uczulone na jakiś składnik karmy . Naszemu ulubieńcowi możemy gotować jedzonko np . pierś kurczaka + marchew ( lecz nie dużo bo może zmienić kolor sierści ) + pietruszka ( odświeża oddech ) + makaron lub ryż . Z gotowych suchych pokarmów polecam :
* Orijen - lecz wtedy gdy będzie aktywny ponieważ ta karma zawiera dużo białka i może uszkodzić psu woreczek żołciowy .
* Acana - " skromniejszy " odpowiednik Orijen . Ma mniej białka .
* Tast of the wild - bardzo dobra karma , można ją podawać dorosłemu psu jak i szczeniakowi .
* Royal Canin - polecana przez weterynarzy .  
W żadnym wypadku nie podawajmy naszemu milusińskiemu karm typu pedigree i chappi ( tzw . marketówki ) , ponieważ zawierają tylko 4 % mięsa ! Z mokrych polecam Animonda lub Cesar .

Nauka :

Jest to mądry i pojętny pies , który lubi się uczyć . Jednak naukę trzeba zacząć już od najmłodszych lat , żeby potem mieć posusznego i ułożonego psiaka .

Podsumowanie :

Maltańczyk to miły , kochany pies nadający się do rodziny z dziećmi . Ucieszy go wylegiwanie się koło swojego pana i głaskanie za uszkiem , lecz nie pogardzi on porządnym spacerem . O ile mamy czas na pielęgnowanie jego pięknej szaty to Maltańczyk może zagościć w naszym domu . Żyją średnio 15 lat 

21 komentarzy:

  1. Mam maltańczyka <3 to super pieski zapraszam na mojego bloga http://tinamaltanczyk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Pieskovva! Masz super bloga! Pozdrowionka! Wpadniesz na mojego? Zapraszam! Na moim blogu są sondy, topy i quizy związane z maltańczykami;) Zapraszam gorąco wszystkich;) Mam nadzieję że wam się spodoba)))

      Usuń
    2. a i jakby co to link mojego bloga jest nadole ale podam jeszcze raz;) maltanczykquizy.blogspot.com

      Usuń
    3. zaproś mnie do bloga

      Usuń
  2. Maltańczyk to moja ulubiona rasa...super blog! zapraszam na mojego (mam nadzieję że się ci podoba. maltanczykquizy.blogspot.com zapraszam ..pozdrowionka !

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie zgadzam się kompletnie.
    Po pierwsze maltańczyk nie jest psem z reguły ospałym, mało aktywnym. Potrzebuje dośc dużej ilości ruchu biorąc pod uwagę jego wielkość.
    Kąpać co miesiąc? No chyba nie. Przy krótkim włosie ja moją Sis kąpię co tydzień - półtora.
    Pielęgnacja maltana jest trudna, pracochłonna, kasochłonna, i dla cierpliwych. Szampon do białej sierści? wybielający? Proszę Cię, po takim szamponie biorąc pod uwagę np częstotliwość kąpieli mojej Sis, jej włos wyglądałby jak jedna sucha szopa, wyłamywałby się.
    Kwasem nie wolno przemywać oczu codziennie - i nie oczu, na Boga - kwas do oczu?! Jedynie zabarwione włoski i też nie codziennie. Na zacieki jest mnóstwo kosmetyków - każdy znajdzie coś dla siebie. Włosów nie wolno obcinać tak na krótko, bo wyrastając będą jeszcze bardziej ranić oczy, niczym ostre igiełki i problem z łzawieniem się nie skończy.
    Maltany baardzo często mają alergie na kurczaka, bang. Od niego często też powiększają się zacieki.
    Rc to syf nad syfami. Zaiwera mase ulepszaczy smaków, konserwantów, nie wiadomo ile mięsa i jeszcze często psiaki się od niego uzależniają. Nie wspominając o tym, że na pierwszym miejscu są zboża. Dno dna.
    Jeśli chodzi o czesanie to pudlówka dopiero, gdy rozczeszemy inną szczotką. Same czesanie pudlówką zniszczy włos.Polecane szczotki i grzebienie są z firmy m.in. Madan.
    Po Twoich wypowiedziach widać, że bardzo mało wiesz jeszcze o tej rasie. Nie wprowadzaj innych w błąd.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem tego zdania,do tego nauczyć go czegoś?następna sztuka...wybredny w karmach i strasznie głośny.Co komu pasuje...ale warto się zastanowić

      Usuń
  4. Jestem doświadczoną właścicielką półrocznego maltańczyka i szczerze - napisałaś same bzdury. Oczu nie przemywa się codziennie preparatem. Poleca się 1-2x w tygodniu, a codziennie ciepłą wodą. Royal Canin to bardzo zła karma - ledwo 20% mięsa, dużo zbóż, konserwantów i ulepszaczy smaku. Z karm polecam jednak najbardziej Acanę (mój pupil ją dostaje) ponieważ ma dużo pełnowartościowego mięsa (kurczaki z wolnego wybiegu) i trochę zbóż (mało, ok. 7-8%)i warzywa z upraw ekologicznych. Moim zdaniem Orijen ma jednak za dużo białka jak dla tak małego pieska. Pozatym po każdym pokarmie nie trzeba czyścić pyszczka (gdzie to wyczytałaś?!)i po każdym wypróżnieniu nie czyścić odbytu. Widać że naprawdę bardzo mało wiesz o tej rasie. Nie wprowadzaj ludzi w błąd.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś miałem maltańczyka i pamiętam, ze ten psiak był bardzo sympatyczny oraz przyjazny. Dodatkowo bardzo mu się podobało jak używałem specjalnych perfum dla psów https://sklep.germapol.pl/pl/kosmetyki-rozne_perfumy czyi całość zabiegów pielęgnacyjnych była na porządku dziennym.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jest to moja ukochana rasa :) miałem już 4 maltanczyki ( Grosik , Czaruś , Kulka i teraz Dzekus)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I co się z nimi stało albo ile masz lat jak miałeś 4 psy?

      Usuń
  7. Super wpis. Również uwielbiam maltańczyki. Mają naprawdę super charakter

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniała rasa. Moje dzieci są nim zachwycone i ja również.

    OdpowiedzUsuń
  9. Od siebie dodam inną jeszcze zdrową karmę dla maltańczyków- Empire. Dobra cena i dobra jakość, nie ma po niej żadnych problemów trawiennych

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo dużo w tym wpisie informacji dotyczących tej rasy. Podoba mi się.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten wpis jest bardzo interesujący

    OdpowiedzUsuń
  12. Mój maltan pozdrawia wszystkich czytelników ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Twój piesek wygląda prześlicznie!

    OdpowiedzUsuń